ПРАВИЛНИК НА ОНЛАЙН МАГАЗИН
MEXEN.BG
ПРОДАВАЧ – Agraf-Kieszkowski Rafał, ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno (Полша), VAT: PL1181563829, REGON: 141494553, e-mail: [email protected], телефонен номер: +00359 42 918 004
I. ОПРЕДЕЛЕНИЯ
1. Използваните в Правилника термини с главни букви имат следните значения:
a) ПРАВНИ АКТОВЕ - императивни законови разпоредби в сила към датата на сключване на Договора за предоставяне на услуги или Договора за продажба, включително всички промени, които ще настъпят по време на срока на тези договори, както и императивни законови разпоредби, които ще влязат в сила сила по време на срока на тези Договори;
б) ЦЕНА - брутна сума в български лева или друга валута (съдържаща данъка, дължима на Продавача за прехвърляне на собствеността върху Продукта на Клиента в съответствие с Договора за продажба. Цената не включва разходите за доставка, освен ако условията на текущите промоции, използвани от Магазина, не предвиждат друго;
в) РАБОТЕН ДЕН - един ден от понеделник до петък, без официалните празници;
г) ПАРОЛА - набор от буквено-цифрови знаци, необходими за оторизирането на достъпа до Профила, посочен от Клиента при създаване на Профил. Регистрацията на профил изисква еднократно въвеждане на паролата в съответствие с минимални изисквания. Клиентът е длъжен да пази паролата си в тайна (да не я разкрива на трети лица). Продавачът предоставя на Клиента множество опции за промяна на паролата. В зависимост от решението си, продавачът може да предостави на клиента механизъм на т. нар възстановяване на забравена парола;
д) КЛИЕНТ - лице, което закупува Продукт чрез Онлайн магазина, сключва Договор за покупко-продажба или използва електронна услуга в съответствие с Правилника, което може да извършва правни действия с възможност ефективно да извършва конкретна дейност в онлайн магазина.
е) ПОТРЕБИТЕЛ - физическо лице, което извършва правна сделка с предприемача, която не е пряко свързана с неговата стопанска или професионална дейност;
ж) ПРОФИЛ - Електронна услуга, предоставена на Клиента като част от Онлайн магазина, позволяваща на Клиента да използва допълнителни функции. Клиентът получава достъп до акаунта, използвайки Логин/Потребителско име и свързаната с него парола. Клиентът влиза в профила си след регистрация в Онлайн магазина. Профилът позволява да запазвате и съхранявате информация за адресните данни на Клиента за доставка на Продукти, да проследявате статуса на Поръчката, дава достъп до хронологията на Поръчките, както и други услуги, предоставяни на Клиента от Продавача;
з) КОЛИЧКА - Електронна услуга, предоставена на Клиента като част от Онлайн магазина, по-специално позволяваща лесно правене на Поръчка за избран брой Продукти, представяща обобщение на Цената на отделните Продукти и общата Цена за всички Продукти. За да осигури високо качество на услугите, предоставяни от Продавача, Продавачът има възможност да въведе лимит на Продукти или лимит на общата Цена на Продуктите, които могат да бъдат добавени в рамките на една Поръчка. При надвишаване на зададения лимит, Клиентът ще бъде уведомен за това чрез съответното съобщение, показано в Онлайн магазина;
и) ЛОГИН/ПОТРЕБИТЕЛСКО ИМЕ - имейл адресът на Клиента, предоставен на Магазина при създаването на Профил;
й) БЮЛЕТИН - електронна услуга, която позволява на Клиента да получава търговска информация от Продавача, по-специално за Продукти, Онлайн магазина, включително новини и текущи промоции, на имейл адреса или телефонния си номер, предоставени от Клиента, с изрично съгласие от страна на Клиента.
к) ПРОДУКТ - движима вещ, налична в офертата на Магазина, която е предмет на Договора за продажба между Клиента и Продавача, за заплащане на Цената. Всички Продукти, представени в Онлайн магазина са чисто нови;
л) ПРЕДПРИЕМАЧ - Клиент, който не е Потребител, който сключва Договор за покупко-продажба или Договор за предоставяне на услуги за целите, пряко или косвено свързани със стопанската или професионалната дейност;
м) ОНЛАЙН МАГАЗИН – управлявана от Продавача платформа, позволяваща на Клиента да прави Поръчки, да сключва Договори за продажба и да предоставя услуги от Продавача, достъпна на Интернет адрес: www.mexen.bg.
н) ПРОДАВАЧ – Agraf-Kieszkowski Rafał, ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno (Полша), VAT: PL1181563829, REGON: 141494553, e-mail: [email protected].
о) ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА - договор за покупко-продажба, относно продажбата на Стока от Продавача на Клиента срещу заплащане на Цената плюс допълнителни такси, включително разходи за доставка, чиито условия са посочени по-специално в Правилника. Договорът за продажба се сключва между Клиента и Продавача чрез средства за комуникация от разстояние, след като Продавачът приеме Поръчката при условията, определени в Правилника;
п) ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ - минимални технически изисквания, чието изпълнение е необходимо за използване на Онлайн магазина, включително на Електронни услуги, и за сключване на Договор за покупко-продажба чрез Онлайн магазина, т.е. наличие на компютър или друго устройство, свързано към Интернет позволяващо плавно опресняване на уебсайтове, с минимална разделителна способност на екрана 1280 x 720 пиксела, оборудван с поне един от следните уеб браузъри: Chrome версия 94 и по-нова, Internet Explorer версия 11 и по-нова, Firefox версия 93 и по-нова, Edge версия 94 и по-нова, Safari версия 14 и по-нова, Opera версия 80 и по-нова, поддържащи Java Script и позволяващи бисквитки. За да използва Онлайн магазина, включително Електронните услуги, Клиентът трябва да има валиден/активен имейл адрес и устройство, което позволява правилното попълване на електронните формуляри. За да сключи Договор за покупко-продажба, Клиентът трябва да има активен e-mail адрес, а в определени случаи и клавиатура или друго устройство, което позволява правилното попълване на електронните формуляри;
т) ПОРЪЧКА - заявяване, представено на Продавача от Клиента, по-специално в електронен вид, посочващо избрания Продукт или Продукти, за които Клиентът подава оферта за сключване на Договор за продажба, както и съдържащо данните на Клиента, необходими за сключването и изпълнението на Договора за продажба. В рамките на една Поръчка Клиентът може да подаде няколко оферти за закупуване на Продукта.
II. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
1. Правилникът е адресиран както до Клиенти, които са Потребители, така и до Предприемачи.
2. Приемането на Правилникът е доброволно, но е необходимо за създаване на Акаунт, извършване на Поръчки и сключване на Договори за продажба, а може да се наложи и при използване на други Електронни услуги, предоставени от Продавача.
3. Клиентът може да прави Поръчки без да е необходимо да създава акаунт.
4. Информацията, представена в Онлайн магазина е само покана за сключване на договор, отправено от Продавача към клиентите, а не оферта.
5. Използването на Електронни услуги като услуги, предоставяни по електронен път, е свързано с типични заплахи за предаването на данни през Интернет, като разпространение на данни на Клиента, неоторизиран достъп до тях или загуба на данните на Клиента. Продавачът и клиентът са длъжни да предприемат стъпки за минимизиране на тези рискове. Продавачът, по-специално, прилага съответната сигурност, посочена в Правилника, като Клиентът е длъжен да не разкрива Логина/Потребителското име и Паролата си на неупълномощени лица.
6. Използването на Онлайн магазина, в частност използването на Електронни услуги и сключването на договори за покупко-продажба, е възможно при условие, че са изпълнени Техническите изисквания от крайното устройство и използваната от Клиента телеинформационна система.
7. Използването на Онлайн магазина чрез уеб браузър, включително извършване на Поръчки, може да бъде свързано с необходимостта от извършване на разходи за свързване с Интернет (такса за пренос на данни), в съответствие с тарифния план на доставчика на услуги, използван от клиента.
8. Продавачът може да предоставя на Клиента други допълнителни услуги при условията, регулирани в отделни наредби.
9. Промяната в Условията влиза в сила след изтичане на 14-дневен срок от датата на изпращане на уведомлението за промяната. В случай на Клиенти, които са сключили Споразумение за услуга, т.е. имат акаунт, те имат право да прекратят Договора за услуги в рамките на 14 дни от датата, на която са били уведомени за промяната в Условията. Изменението на Условията не засяга Договорите за покупко-продажба, сключени от Клиента и Продавача преди изменението на Условията.
III. ЕЛЕКТРОННИ УСЛУГИ
1. Продавачът, чрез Онлайн магазина, предоставя безплатно на клиентите следните електронни услуги:
- Потребителски акаунт;
- бюлетин;
- Кошница.
- предоставяне на форма за контакт,
- предоставяне на машина за търсене на продукти,
- въвеждане на мнение за продукта,
- добавяне на продукт към списъка с желания,
- предоставяне на калкулатор на вноски,
- Сравнение на продукти.
2. Договорът за предоставяне на услуги се сключва при едновременното изпълнение на следните условия: (i) Клиентът успешно попълва и приема (изпраща на Продавача) регистрационната форма за създаване на Профил, (ii) приема Правилника. Профилът се предоставя безплатно за неопределен период от време.
3. Продавачът може да откаже да регистрира акаунт, ако Клиентът наруши разпоредбите на т. 14 описани по-долу.
4. Използването на Количката започва, когато Клиентът добави първия Продукт в Количката. Количката е с еднократен характер, предоставя се безплатно и приключва, когато Клиентът направи или престане да прави Поръчка чрез нея. В зависимост от наличните функционалности, количката може да запомни информацията за избраните от Клиента продукти и след края на сесията на браузъра, но не гарантира наличието на копия на избраните от Клиента продукти, за да позволи Поръчката да бъде направена на по-късно.
5. За да започне предоставянето на услугата Бюлетин, Клиентът е длъжен да даде съгласието си за получаване на търговска информация и да приеме правилника, свързан с услугата Бюлетин, като постави отметка в съответното квадратче (поле за отметка) или щракне върху съответния бутон и предостави своя имейл адрес в съответното поле на уебсайта на Магазина и след това щракне върху линка за активиране, изпратен на посочения имейл адрес (момента на стартиране на услугата Бюлетин).
6. За да използвате функционалността на контактната форма, попълнете нейните задължителни полета, въведете необходимото съдържание и след това изпратете съобщение до Продавача. Продавачът ще отговори незабавно, използвайки функционалността на Магазина, по телефона или по електронен път чрез изпращане на имейл.
7. За да търсите продукти в магазина, въведете желаното съдържание в областта на търсачката на магазина и след това го потвърдете. Функционалността Ви позволява да търсите в ресурсите на Магазина, като използвате ключови думи, въведени от Клиента. Освен това функционалността може да ви позволи да извършите разширено търсене в рамките на избрани критерии.
8. За да въведете мнение за продукт, използвайте формата за мнение, като попълните задължителните му полета и въведете декларираната оценка или съдържание. Функционалността може да ви позволи да дадете оценка по маркирана скала. Продавачът може да изиска публикуването на коментар относно Продукта или Услугата, налични в офертата на Продавача, да бъде предшествано от декларация на Клиента, че е закупил или използвал Продукта, който е предмет на мнението или коментара.
9. За да използвате функционалността за добавяне на продукт към списъка с желания, след като влезете в акаунта на клиента, добавете продукта към списъка с желания. Предмет на функционалността е временно запазване в паметта на Клиентския акаунт, уебсайта, съдържащ рекламната оферта на Продукта.
10. За да използвате функционалността на калкулатора на вноски, попълнете задължителните му полета, като въведете желаните параметри на кредита, за който ще се прави изчислението. Полученият резултат е приблизителен, представя се с информационна цел и не представлява предложение от финансова институция за отпускане на кредит.
11. За да получите известие относно повторната наличност на продукта, моля, използвайте функцията за известяване на продукта. Продавачът ще предостави тази информация незабавно чрез изпращане на имейл, когато Продуктът е наличен отново на уебсайта на Магазина.
12. За да използвате функцията за сравнение на продукти, трябва да изберете поне два продукта или две услуги за сравнение. Предмет на функционалността е представяне на рекламни оферти по начин, позволяващ съпоставяне на индивидуалните им характеристики.
13. Използването на някои от изброените функции може да изисква наличие на клиентски акаунт и влизане в него. Продавачът си запазва правото да деактивира временно или да въвежда нови функционалности.
14. Клиентът се задължава по-специално да:
a) да предостави при Поръчката и като част от Профила само реални, актуални и всички необходими клиентски данни, а в случай на тяхната промяна, незабавно да актуализира данните, включително и личните данни, предоставени на Продавача от Клиента във връзка с сключването на Договора за продажба или използването на Електронни услуги;
б) да използва Електронните услуги по начин, който не пречи на функционирането на Продавача, Онлайн магазина.
в) използва Електронните услуги по начин, съобразен с нормативните актове и разпоредбите на правилника, както и с общоприетите норми на дадено общество;
г) да запази поверителността на логина и паролата, по-специално да не ги разкрива на неупълномощени лица. Продавачът не носи отговорност по-специално за загуба на данни или достъп до данни, съхранявани в Профил, в резултат на нарушаване на горното задължение от страна на Клиента;
д) своевременно плащане на Цената и други разходи, договорени от Клиента и Продавача в пълен размер;
е) да не предоставя каквото и да е съдържание, забранено от правни актове в Онлайн магазина, по-специално съдържание, което нарушава имуществените авторски права на трети лица или техните лични права;
15. Продавачът може по технически причини временно, но не по-дълго от 48 часа, да деактивира някои функции на Онлайн магазина с цел подобряването му, добавяне на услуги или извършване на поддръжка. Продавачът ще положи всички усилия да информира за технически прекъсвания, като постави подходящо съобщение на началната страница на Онлайн магазина.
16. Клиентът може да прекрати Договора за обслужване по всяко време. Декларацията за прекратяване на Договора за предоставяне на услуги, подадена от Клиента, може да бъде подадена по-специално чрез изпращане на съдържанието му на имейл адреса, например писмено на имейл адрес: [email protected]. Прекратяването на Договора за предоставяне на услуги не засяга изпълнението на вече сключените Договори за продажба.
17. Продавачът може да прекрати Договора за предоставяне на Услуги по следните важни причини:
a) начинът на използване на Електронните услуги е в противоречие с принципите и целта на Онлайн магазина;
б) дейността на Клиента е в противоречие с приложимите морални норми, подбужда към насилие или извършване на престъпление, както и ако нарушава правата на трети лица;
в) Клиентът наруши разпоредбите на раздел III, т. 14 от правилника.
18. Декларацията за прекратяване на Договора за предоставяне на услуги, направена от Продавача, ще бъде изпратена на имейл адреса, предоставен от Клиента.
19. Срокът за предизвестие за Договора за предоставяне на услуги за всяка страна е 14 дни. Прекратяването на Договора за предоставяне на услуги от която и да е от страните е равносилно на изтриване на Профила.
IV. СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА
1. Продавачът дава възможност на Клиентите да правят Поръчки на уебсайта на Онлайн магазина 24h/7 и или по телефона.. Като част от развитието на предоставяните услуги, Продавачът може да въведе допълнителни методи за правене на Поръчки чрез средства за комуникация от разстояние.
2. Основните характеристики на услугата, свързани предмета на услугата и начина на комуникация с Клиента, са посочени на страницата на всеки Продукт.
3. Клиентът прави Поръчка в Онлайн магазина в следните стъпки:
a) добавяне на избрани продукти в количката и преминаване към формата за поръчка, за да попълни подробни данни;
б) попълване на Формуляр за поръчка с необходимите данни за сключването и изпълнението на Договора за продажба. Предоставянето на правилен ДДС (NIP) номер е необходимо на етапа на подаване на Поръчката, ако Клиентът желае да получи фактура с ДДС; в противен случай фактурата с ДДС не може да бъде издадена от Продавача;
в) избор на начин на плащане, възможни допълнителни услуги и избор на начин на доставка;
г) приемане на Правилника чрез избиране на съответното квадратче за отметка - на този етап на Клиента ще бъде представено резюме на Поръчката;
д) изпращане на Поръчката от Клиента до Продавача чрез съответния бутон;
e) в случай на плащане чрез външен доставчик на платежни услуги, Клиентът може да бъде пренасочен към неговия уебсайт, за да извърши плащането.
4. В отговор на получената Поръчка Продавачът изпраща на Клиента имейл, потвърждаващ приемането на Поръчката и започването на нейната верификация.
5. След потвърждаване на Поръчката, Продавачът изпраща имейл до Клиента с:
a) потвърждение за приемане на една или повече индивидуални оферти, подадени като част от Поръчката, или
б) информация, че не е възможно да се приемат всички оферти на Клиента, включително определени форми на плащане или доставка или допълнителни услуги, поради важни причини, по-специално поради липса на количества от Продукта или липса на плащане за Поръчката или нарушение на Клиента на на раздел III, т. 14 от правилника.
6. Договорът за продажба се сключва след получаване от Клиента на съобщението на Продавача, посочено в т. 5 буква а) и по-горе в обхвата на Продуктите, посочени в тях.
7. Общата стойност на Поръчката включва Цената, разходите за доставка и евентуално допълнителни разходи, напр. в случай на използване на допълнителни услуги. Клиентът се информира за общата стойност на Поръчката при извършване на Поръчката, включително и изразяването на желанието на Клиента да бъде обвързан от Договор за продажба.
8. Продавачът ви позволява да правите поръчки за закупуване на стоки по телефона. За да направите поръчка за закупуване на Стоки по телефона, моля, свържете се с Продавача, като използвате телефонните номера, посочени на уебсайта на Магазина, и след това направете поръчката устно.
9. Приемането на телефонната поръчка от Продавача се потвърждава чрез незабавно изпращане на имейл, съдържащ информация за съдържанието на сключения договор. Това съобщение съдържа съгласуваните от страните условия на сключения Договор за продажба, както и данни на Клиента, за да може да се открият евентуални грешки. При установяване на такава грешка, Клиентът може да уведоми Продавача за този факт чрез изпращане на имейл с правилните данни. За да сключи Договор за продажба, Клиентът е длъжен да потвърди волята си за сключването му в отговор на гореописаното съобщение от Продавача, заедно с приемане на предоставените Правила. След това Продавачът ще изпрати потвърждение за приемане на Поръчката, което представлява декларация на Продавача за приемане на офертата на Клиента и след получаване от Клиента се сключва Договор за продажба.
10. Промоции, които са в сила в Онлайн магазина, не могат да се комбинират, освен ако условията на действащите в момента промоции не предвиждат друго.
V. ДОСТАВКА НА ПРОДУКТА
1. Доставката на продукта е възможна само на територията на Република Българи.
2. Наличните начини за доставка на Продукта се представят на Клиента в сайта на Онлайн магазина, както и когато Клиентът направи Поръчка.
3. Наличните методи за доставка могат да зависят от избрания начин на плащане или Продукта, те могат да се променят в случай на подаване на няколко Поръчки едновременно, по-специално поради продуктите, обхванати от тях.
4. Доставката на Продукта до Клиента се заплаща, като сумата на окончателното плащане може да зависи от избрания от Клиента Продукт. Продавачът може в избрано от него време да зададе прага за минималната стойност на Поръчката, за която доставката на Продуктите, обхванати от Договора за продажба, е безплатна.
5. Срокът на датата на доставка на Продукта до Клиента (дата на доставка) се определя от момента на изготвяне на Поръчката за изпращане от Продавача и времето на доставка на Продукта от превозвача. Датата на доставка се брои от датата (i) на сключване на договора за продажба, посочен в раздел IV т. 6 по-горе (в случай на наложен платеж), или (ii) плащане по банков път на Продавача (в случай на плащане чрез банков превод, електронно плащане или плащане с карта), но не е по-дълъг от 14 работни дни, освен ако в описанието на даден продукт или при извършване на поръчката не е посочена друга дата. Ако една поръчка е направена едновременно за няколко продукта с различни дати на доставка, срокът на доставка е най-дългият посочен.
6. Времето на доставка на Продукта от превозвача зависи от избрания от Клиента начин на доставка и е представен на сайта на Онлайн магазина.
7. За неуредените в този раздел случаи се прилагат правилата търговската продажба, определени в Търговския закон Закона защита на потребителите и Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки.
VI. ПЛАЩАНЕ ЗА ПРОДУКТА
1. Продавачът предоставя на Клиента различни методи на плащане съгласно Договора за продажба. Наличните начини на плащане се представят на Клиента в сайта на Онлайн магазина , както и когато Клиентът направи Поръчка.
2. Наличните методи на плащане могат да зависят от начина на доставка или избрания от Клиента продукт. Наличните методи на плащане също могат да се променят, когато направите няколко Поръчки едновременно. Разплащанията по транзакции с електронни плащания и платежни карти се извършват по избор на Клиента чрез оторизирани външни доставчици на платежни услуги.
3. Продавачът предоставя на Клиента по принцип следните начини на плащане от заглавието на Договора за продажба:
a) редовен трансфер..
b) плащане с разплащателни карти чрез оторизирани услуги (PayU, Przelewy24, PayPal, Tpay)
c) плащане при доставка.
4. Сетълментът на електронни платежни операции и операции с платежни карти се извършва по избор на Клиента чрез оторизирани трети страни доставчици на платежни услуги
a) PayU, управлявано от PayU SA със седалище в Познан (60-166), ул. Grunwaldzka 182 (Полша), вписан в регистъра на предприемачите на Националния съд под номер KRS: 0000274399, NIP: 7792308495 и REGON: 300523444,
b) Przelewy24, управляван от PayPro SA със седалище в Познан (60-327) на ул. Kanclerska 15 (Полша), вписан в регистъра на предприемачите към регистъра на националния съд под номер KRS: 0000347935, NIP: 7792369887 и REGON: 301345068,
c) PayPal, управляван от PayPal S.à rl et Cie, SCA със седалище в Люксембург. PayU S.A., PayPro S.A., IAI S.A., PayPal (Европа).
d) Tpay, управляван от Krajowy Integrator Płatności S.A., plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań).
5. Ако Продавачът не получи плащането от Клиента, който е избрал плащане предварително, Продавачът може да се свърже с него, за да му напомни за плащането, включително чрез изпращане на имейл. Неизвършване на плащането от Клиента в рамките на 3 работни дни от извършване на Поръчката чрез избор на плащане чрез Традиционен превод и в рамките на 24 часа чрез избор на плащане чрез предплащане, а след това в рамките на посочената допълнителна дата ще доведе до липса на приемане на поръчката на Клиента.
6. Ако Клиентът е избрал плащане при доставка, той е длъжен да извърши плащането при получаването на Продукта. Отказът за получаване на Продукта е условие за прекратяване на Договора за продажба.
7. Предприемачът упълномощава Продавача да издава фактури без подпис на получателя и се съгласява с изпращането им, включително споделянето им, в електронен вид.
VII. ПРАВО НА ОТТЕГЛЯНЕ ОТ ДОГОВОРА
1. На основание чл. 50 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП), Потребител който има качеството на потребител по смисъла на ЗЗП има право да се откаже от договора от разстояние за услуга в срок от 14 (четиринадесет).
2. Потребител, който е сключил договор от разстояние, може да се откаже от него, без да посочва причина и без да прави други разходи, освен предвидените в закона, в рамките на: 14 дни от датата, посочена в т. 5 по-долу („Законово право на отказ“);
2. За да спази крайния срок, достатъчно е Потребителят да подаде заявление до Продавача преди изтичането му. Потребителят може да подаде всяко еднозначно заявление, в което ще информира за своето оттегляне от Договора за продажба. Декларацията за отказ от Договора за продажба може да бъде подадена например писмено на следния адрес:
Paxy – Mexen
Ul. Rayko Zhinzifov 27 (Econt DEPO)
3700 Vidin
или по електронна поща на адрес [email protected]., или чрез съответната функция на Онлайн магазина. В случай на отказ от договор от разстояние, договорът се счита за невалиден.
3. В ситуация, в която Потребителят избере електронната форма на отказ от Договора за продажба, Продавачът е длъжен да изпрати на Потребителя потвърждение за получаване на декларацията за отказ от Договора за продажба.
4. Потребителят може да използва образеца на формуляр за отказ, приложен като Приложение 1 към Правилника, но това не е задължително. Продавачът изисква добавяне на номера на поръчката или фактурата в декларацията за отказ - това може да ускори обработката на подадената декларация за отказ.
5. Периодът за отказ от Договора за продажба започва да тече от датата на приемане на Продукта от Потребителя или трета страна, посочена от него, различна от превозвача, и в случай на Договор за продажба, който:
a) oобхваща много Продукти, които се доставят отделно, на партиди или на части - от приемането на последния Продукт, партида или част, ил
б) се състои в циклична доставка на Продукти за определен период от време - от приемането на първия от Продуктите.
6. Продавачът се задължава незабавно, не по-късно от 14 дни от датата на получаване на заявлението на Потребителя за отказ от договора, да върне на Потребителя всички направени от него плащания, включително разходите за доставка на Продукта (освен за допълнителни разходи, произтичащи от избрания от Клиента начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен метод на доставка, наличен в Онлайн магазина). Ако Потребителят е избрал начин за доставка на Продукта, различен от най-евтиния стандартен метод за доставка, наличен в Онлайн магазина, Продавачът не е длъжен да възстанови на Потребителя допълнителни разходи, направени от него в размер, надвишаващ стойността на най-евтиния стандартен метод за доставка.
7. Продавачът възстановява плащането, като използва същия метод на плащане, използван от Потребителя, освен ако Потребителят изрично не се е съгласил с различен метод на връщане, който не включва никакви разходи за него. Ако Продавачът не е предложил сам да вземе Продукта от Потребителя, той може да задържи възстановяването на плащанията, получени от Потребителя, докато Продуктът не бъде върнат или Потребителят не предостави доказателство за връщането му, в зависимост от това кое от двете настъпи първо.
8. Потребителят е длъжен незабавно, не по-късно от 14 дни от датата, на която се е оттеглил от Договора за продажба, да върне Продукта на Продавача или да го предаде на лице, упълномощено от Продавача за вземане, освен ако Продавачът е предложил сам да вземе Продукта. Потребителят покрива всички преки разходи по връщането на Продукта като отказ от договора, т.е. по-специално разходите за опаковане, обезопасяване и изпращане на Продукта. За да спази крайния срок, е достатъчно да върнете Продукта преди изтичането му. Потребителят връща продукта на следния адрес:
Paxy – Mexen
Ul. Rayko Zhinzifov 27 (Econt DEPO)
3700 Vidin
9. В случай на законово право на отказ, Потребителят носи отговорност за намаляването на стойността на Продукта в резултат на използването му по начин, който надхвърля необходимото за установяване на естеството, характеристиките и функционирането на продукта. Договорното право на отказ се предоставя на Потребителя само по отношение на Продукти, които нямат следи от употреба, са пълни и неповредени. Потребителят губи договорното право на отказ, ако използва Продукта по начин, който надхвърля необходимото за установяване на неговия характер, характеристики и функциониране.
10. Продавачът може да предостави на някои потребители допълнително право на отказ (договорно право на отказ) в рамките на 30 дни или 100 дни от датата на доставка на стоките до него. Потребителят има договорно право да се откаже от договора само за продукти, които нямат следи от употреба, пълни са и не са повредени. Потребителят губи договорното право на отказ, ако използва продукта по начин, който надхвърля необходимото за установяване на неговото естество, характеристики и експлоатационни характеристики.
11. Правото на отказ по ал. 1 не се прилага в следните случаи:
- за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
- за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
VIII. РЕКЛАМАЦИЯ НА ПРОДУКТ
1. Рекламации на закупени чрез Електронния магазин стоки се извършват по правилата на Закона за защита на потребителите.
2. Продуктите, предлагани като част от Онлайн магазина, могат да бъдат обхванати от гаранцията на производителя. След това подробните условия на гаранцията и нейната продължителност са посочени в гаранционната карта, издадена от поръчителя и приложена към Продукта. В такъв случай гаранцията се дава минимум 2 години. Ако Продуктът е покрит с гаранция, Клиентът има право да рекламира Продукта, използвайки правата, произтичащи от гаранцията, като подаде рекламация чрез Продавача или директно до гаранта. Ако Потребителят упражни гаранционни права, крайният срок за упражняване на гаранционните права спира от датата на уведомяване на Продавача за дефекта. Този срок продължава да тече от датата на отказа на поръчителя да изпълни задълженията, произтичащи от гаранцията или недействителното изтичане на срока за тяхното изпълнение. Правото за упражняване на права, произтичащи от несъответствието на продукта с договора, се прилага независимо от правата, произтичащи от гаранцията. Упражняването на гаранционни права не засяга законовата отговорност на Продавача.
3. Продавачът се задължава да предостави на Потребителя Продукт без дефекти.
4. Рекламация, свързана с закупения Продукт, може да бъде подадена от Потребителя, по-специално писмено на следния адрес Paxy – Mexen
Ul. Rayko Zhinzifov 27 (Econt DEPO)
3700 Vidin
или по електронна поща на адрес [email protected]. Обикновено е препоръчително да доставите Продукта на Продавача заедно с рекламацията, за да позволи на Продавача да го разгледа.
5. Продавачът препоръчва Потребителят да предостави в описанието на рекламацията: (i) информация и обстоятелства относно предмета на рекламацията, по-специално вида и датата на дефекта; (ii) да подаде метод за привеждане на Продукта в съответствие с Договора за продажба или декларация за намаляване на цената или оттегляне от Договора за продажба; и (ii) данни за контакт на лицето, подало жалбата – това ще улесни и ускори разглеждането на жалбата от Продавача. Изискванията, посочени в предходното изречение, са само препоръки и не засягат ефективността на жалбите, подадени без тях.
6. Продавачът ще отговори на жалбата на Потребителя незабавно, не по-късно от 14 дни от датата на получаването му. Ако Потребителят е поискал замяна на артикула или отстраняване на дефекта, или е подал декларация за намаление на цената, в която е посочена сумата, с която Цената следва да бъде намалена, и Продавачът не е отговорил на това искане в рамките на 14 дни, се счита че е счел искането за основателно.
7. Доставчикът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, съгласно разпоредбите на чл. 31 от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки. Доставчикът отговаря съгласно законовата гаранция спрямо лица, имащи качеството потребител, по смисъла на §6, т.6 от Допълнителните разпоредби на Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки - всяко физическо лице, което във връзка с договорите за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и на договорите за продажба на стоки действа извън рамките на неговата търговска или стопанска дейност, занаят или професия или по смисъла на §13, ал.1, т.1 от Допълнителните разпоредби на Закона за защита на потребителите - всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по смисъла на Закона за защита на потребителите действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
8. За неуредените в този раздел случаи се прилагат правилата търговската продажба, определени в Търговския закон Закона защита на потребителите и Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки.
IX. ИЗВЪНСЪДЕБНИ МЕТОДИ ЗА УРЕЖДАВАНЕ НА ЖАЛБИ И РЕКЛАМАЦИИ И ПРОЯВЯВАНЕ НА ПРЕТЕНЦИИ
1. Използването на извънсъдебни средства за разглеждане на жалби и проявяване на претенции е доброволно. Следните разпоредби са информативни и не представляват задължение на Продавача да използва извънсъдебно разрешаване на спорове. Декларацията на Продавача за съгласие или отказ да участва в извънсъдебното разрешаване на потребителски спорове се представя от Продавача на хартиен или друг траен носител, ако спорът не е разрешен в резултат на подадената от Потребителя жалба.
2. Принципите на водене на производството по извънсъдебно уреждане на потребителски спорове и задълженията на предприемачите в тази връзка са посочени отделно в приложимите законови разпоредби.
3.Клиентът има право да се обърне и към българската Комисия за защита на потребителите и помирителните комисии, създадени от Министъра на икономиката в България, съгласно Закона за защита на потребителите.
4.В тази връзка, ако покупката между Вас и нас е сключена онлайн чрез нашия уебсайт, в съответствие с ЕС Регламент № 524/2013, с настоящото Ви уведомяваме, че имате право да се поискате уреждане на потребителския спор с нас извънсъдебно чрез платформата за онлайн решаване на спорове на интернет адрес http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
X. ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ
1. Продавачът е администратор на личните данни на Клиентите. Продавачът прилага подходящи технически и организационни мерки за защита на обработваните лични данни.
2. Предоставянето на лични данни от Клиента е доброволно, но необходимо за извършване на Поръчка, сключване и изпълнение на Договора за продажба, както и за използване на Електронните услуги, по-специално под формата на Профил.
3. Във всички случаи имате право да подадете жалба до Комисия за защита на личните данни, [email protected], София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2. https://cpdp.bg/.
4. Подробна информация относно обработката на личните данни на Клиента може да бъде намерена в Политиката за поверителност и бисквитки.
XI. ЛИЦЕНЗ
1. Всички и изключителни права върху Съдържанието, публикувано като част от Онлайн магазина от Продавача или неговите контрагенти, по-специално графични елементи, лога, имена, софтуер (включително мобилното приложение) и права на база данни са законово защитени и са предоставени на Продавача или на субекти, които си сътрудничат с Продавача. Клиентът има право да използва Съдържанието безплатно, както и да използва Съдържанието, публикувано в съответствие с приложимото законодателство и вече разпространявано от други Клиенти като част от Онлайн магазина ние, само доколкото е необходимо за правилното използване на онлайн магазина, без териториални ограничения.
XII. РАЗПОРЕДБИ СВЪРЗАНИ С ПРЕДПРИЕМАЧИТЕ
1. Разпоредбите на раздел XII от Правилника се прилагат само за Предприемачите и имат предимство пред останалите разпоредби на Правилника.
2. Продавачът има право да се откаже от сключения с Предприемача договор за покупко-продажба в срок от 14 дни от датата на сключване на даден договор. Такова оттегляне може да стане без посочване на причина и Предприемачът не може да предявява никакви искове срещу Продавача поради тази причина.
3. Продавачът има право да ограничи начините на плащане, достъпни за Предприемачите, както и да изисква предплащане на Цената изцяло или частично. Това право е независимо от метода на плащане, избран от Предприемача.
4. При пускане на Продукта от Продавача на превозвача, ползите и тежестите, свързани с Продукта и рискът от случайна загуба или повреда на Продукта, се прехвърлят на Предприемача. Продавачът не носи отговорност за загуба, дефект или повреда на Продукта, произтичащи от приемането му за транспорт до предаването му на Предприемача и за забавяне при транспортирането на пратката.
5. Отговорността на Продавача по законовата гаранцията на Продукта към Предприемача е изключена.
6. Продавачът може да прекрати сключения с Предприемача Договор за предоставяне на услуги незабавно и без да посочва причини, като изпрати на Предприемача подходящо заявление под каквато и да е форма.
7. Всички спорове, възникнали между Продавача и Предприемача, се внасят до съда, който належащ към адреса на седалището на Продавача.
8. Продавачът, въз основа на общоприложими разпоредби на закона, може по всяко време да измени разпоредбите на Правилника, отнасящ се до Предприемачите.
XIII. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
1. Правилникът влиза в сила на 2024.07.22
2. Настоящите Общите условия са съобразени със Закона за защита на потребителите, Закона за защита на личните данни и актуалното българско законодателство.
3. За неуредените в този договор въпроси, свързани с изпълнението и тълкуването на този договор, се прилагат законите на Република България.
4. Съдържанието на Правилника се предоставя безплатно на Клиента като част от Онлайн магазина.
5. Затвърждаването, подсигуряването и споделянето на съществените разпоредби на сключения Договор за услуга се извършват чрез изпращане на съобщение по електронна поща на посочения от Клиента имейл адрес.
6. Затвърждаването, подсигуряването, споделянето и потвърждението на съществени клаузи на сключения Договор за покупко-продажба става чрез изпращане на имейл на Клиента за потвърждение на направената Поръчка, нейната проверка и изпълнение. Продавачът предоставя на Клиента доказателство за покупка или ДДС фактура в електронен вид. Съдържанието на Договора за продажба, включително неговите основни разпоредби, се записва допълнително и се подсигурява в ИТ системата на Продавача.
7. Разпоредбите на този Правилник нямат за цел да изключват или ограничават правата на потребителите съгласно императивни разпоредби на закона, поради което Продавачът тълкува всички възможни съмнения в полза на Потребителя.
Приложение № 1 - Примерен образец на формуляр за разтрогване на Договор
ОБРАЗЕЦ НА ФОРМУЛЯР ЗА РАЗТРОГВАНЕ НА ДОГОВОРА
(този формуляр трябва да бъде попълнен и изпратен само ако желаете да се откажете от договора)
Получател:
Paxy – Mexen
Ul. Rayko Zhinzifov 27 (Econt DEPO)
3700 Vidin
e-mail: [email protected]
Аз/Ние (*) уведомявам/уведомяваме (*) за моето/нашето оттегляне от договора за продажба на следните продукти (*) договорa за доставка на следните продукти (*) договорa за изпълнение, свързана с извършването на следните продукти (*) / за предоставяне на следната услуга (*)
Дата на сключване на договора (*) / на получаване (*)
Име и фамилия на потребителя(ите)
Адрес на потребителя(ите)
Подпис на потребителя(ите) (само ако формулярът е изпратен на хартиен носител)
Дата
(*) Ненужното се зачерква